Mini ghid de digitalizare a relațiilor de muncă
12 Februarie 2025, de Petrica Muresan

Ai ajuns la concluzia că digitalizarea relațiilor de muncă reprezintă o necesitate, pentru o mai bună gestionare a activităților specifice acestui domeniu de activitate ? SSM.ro îți recomandă parcurgerea a 10 pași pentru a duce conceptul de digitalizare în practica curentă a companiei tale:
1 – Parcurgerea și înțelegerea corectă și coroborativă a prevederilor legale care guvernează posibilitatea digitalizării activităților de ssm / psi / hr. Avem în vedere, în acest sens, prevederile Codului Muncii, Legii securității și sănătății în muncă nr.319/2019, normele de aplicare ale legii securității și sănătății în muncă aprobate prin HG 1425/2006, Legea 214/2024 privind semnătura electronică
2 – Transpunerea prevederilor legale în documentele interne ale companiei – regulament intern, contrate individuale de muncă, acte adiționale la contractele individuale de muncă aflate în vigoare și decizii interne
3 – Indentificarea soluției digitale care se potrivește nevoilor tale referitoare la digitalizarea activităților de ssm/psi/hr. Este important să distingi între soluțiile de semnare a documentelor, platformele de e-learning și platformele de digitalizare a activității specifice relațiilor de muncă, care înglobează toate facilitățile necesare digitalizării
4 – Identificarea, în cadrul soluției digitale pentru care ai optat, a funcțiilor și proceselor care pot transpune în sfera digitală activitățile specifice, automatizarea fluxurilor de documente și a activităților care presupun emiterea de documente
5 – Identificarea tipului de semnătură electronică pe care o vei utiliza în relația cu lucrătorii și modalitatea de obținere a acestei
6 – Identificarea funcțiilor specifice unui management cât mai eficient al documentelor electronice și a soluțiilor de arhivare a a acestora
7 – Existența funcțiilor care permit punerea la dispoziția instituțiilor de control, a documentelor solicitate în cadrul platformei
8 – Existența măsurilor de securitate cibernetică aferente soluției digitale alese, a politicilor de monitorizare a riscurilor cibernetice și a mentenanței care să asigure funcționarea continuă și la standardele contractate, a platformei de digitalizare
9 – Existența și transpunerea în funcțiile oferite a normelor referitoare la protecția datelor cu caracter personal
10 – Asistență și consiliere pe parcursul implementării soluției de digitalizare și pe parcursul utilizării acesteia
Alege inteligent și optează pentru un management eficient al SSM/PSI/HR
SSM.ro – the solution you need