Documentaţie platforma SSM.ro
De ce am nevoie de un furnizor de semnatura electronica ?
Prin platforma SSM.RO poti emite instant certificate digitale pentru semnarea documentelor. Aceste certificate digitale se emit de furnizori de servicii de incredere acreditati si sunt recunoscute la nivelul Uniunii Europene. Pentru aceasta ai nevoie sa faci un contract cu un furnizor de servicii de semnare la distanta.
In cazul in care ai deja un furnizor de semnatura electronica la distanta sau doresti sa faci un contract cu unul, trebuie sa ne transmiti anumite informatii pentru a putea conecta contul tau din SSM.RO cu acest furnizor.
Cum obtin si cum utilizez semnatura electronica la distanta?
In platforma SSM.RO sunt disponibile urmatoare tipuri de semnaturi:
- Semnatura electronica avansata - poate avea valabilitate de la 5 zile la 1 an. Emiterea acestor semnaturi se face instant, necesita numele si o adresa de email a semnatarului pentru contul din platforma si un numar de telefon pe care va primi codurile de autorizare a semnaturilor.
- Semnatura electronica calificata - poate avea valabilitate de la 5 zile la 3 ani. Emiterea acestor semnaturi se face instant, necesita un dispozitiv cu camera pentru a intra in legatura cu un operator pentru identificarea video a semnatarului, prezentarea cartii de identitate prin intermediul camerei si un numar de telefon pe care se vor primi codurile de autorizare a semnaturilor.
Pentru a semna un document sau o colectie de documente semnatarul obtine un cod de autorizare semnatura prin SMS, pe telefonul folosit la emiterea semnaturii. Prin introducerea codului in aplicatie semnatarul autorizeaza furnizorul de semnatura la distanta sa aplice semnatura lui pe documente.